دلار در کانال ۳۱ هزار تومانی؛ خبری از خریدار نیست

فعالان بازار ارز در چهارمین روز هفته نظاره گر تداوم عرضه ارز در بازار توافقی هستند. روندی که باعث عقب ماندن تقاضا از عرضه شود و در نتیجه شاخص ارزی برای مسیر نزولی آماده شود.

به گزارش صدای بورس، با آغاز سیاست بازار توافقی ارز در اواخر خردادماه توسط بانک مرکزی، به مرور شاهد محدود شدن فعالیت دلالان در بازار دلار بودیم تا جاییکه در بازه زمانی مختلف، این بازار توافقی بود که سمت و سوی قیمت‌ها در بازار ارز را مشخص می‌کرد و مانع از شکل گیری فضای هیجانی در بازار می‌شد. هرچند در این میان صرافان معتقدند که در این شرایط با توجه به افزایش عرضه ارز صادرکنندگان به شبکه صرافی ها، ضرورت دارد تا سمت خروجی صرافی‌ها نیز با گشایش در سرفصل‌های ارزی همراه شود. درخواستی که تا به امروز با موافقت بانک مرکزی همراه نشده است.

حال بر اساس این گزارش، در حال حاضر هر اسکناس دلار آمریکا در بازار توافقی بین صراف و صادرکننده به رقم ۳۱۳۵۷ تومان رسیده است که این نرخ با لحاظ سود یک درصدی مشخص شده در قانون بانک مرکزی، در نهایت به رقم ۳۱۶۸۹ تومان در صرافی‌ها رسیده است. به بیان دیگر اگر امروز متقاضی ارز به صرافی مجاز مراجعه کند می‌تواند دلار توافقی را در محدوده ۳۱۶۸۹ تومان از صرافی خریداری کند.

همچنین هر اسکناس یورو توافقی ۳۱۳۳۳ تومان قیمت گذاری شده است که در صرافی‌ها به رقم ۳۱۶۴۶ تومان رسیده است.

به گزارش تابناک، مشاهدات میدانی از بازار ارز در محدوده خیابان فردوسی تهران نشان از نبود خریدار در مقابل صرافی‌ها دارد. به نظر می‌رسد این روزها از یک سو افزایش عرضه ارز را شاهد هستیم و از سوی دیگر، کاهش انتظارات تورمی دوباره تقویت شده است؛ دو عاملی که در نهایت منجر به خروج تقاضای احتیاطی و کاذب از بازار ارز شده است.

کد خبر 460746

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت دلار و پوند/جدول

    قیمت دلار و پوند/جدول

    بانک مرکزی امروز، دوشنبه (۱۸ مهر)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۱ ارز افزایش و نرخ ۱۶ ارز کاهش یافت، نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • شاخص های اقتصادی یخبندان بورس کدامند؟

    شاخص های اقتصادی یخبندان بورس کدامند؟

    طی دهه ۹۰ شمسی که عملاً «دهه از دست‌رفته» اقتصاد لقب گرفته است، صادرات نفت به واسطه تحریم‌ها ناپایدار و نوسانی بوده از این‌رو نماگرهای اصلی اقتصاد شامل رشد اقتصادی، تورم، بیکاری، نرخ تشکیل سرمایه و نرخ ارز از آن زمان تاکنون در وضعیت بسیار نابسامانی به سر می‌برد.

  • طلا ارزان شد

    طلا ارزان شد

    قیمت طلا امروز(دوشنبه) کاهش یافت و در جلسه قبل نزدیک به یک درصد کاهش یافت زیرا داده‌های قوی مشاغل ایالات‌متحده این دیدگاه را تثبیت کرد که فدرال رزرو به سیاست افزایش تهاجمی نرخ بهره ادامه خواهد داد.

  • بازار طلای جهانی همچنان در خطر است

    بازار طلای جهانی همچنان در خطر است

    بازار طلا به محدوده منفی سقوط کرده است و به دنبال داده‌های قوی‌تر از حد انتظار بازار کار، حمایت بالای ۱۷۰۰ دلار در هر اونس را آزمایش کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =